2014. augusztus 25., hétfő

Folytatjuk itthon, hitben

Egy izgalmas tavasz, illetve  nyár áll a hátunk mögött. Volt itt minden: vizsgák, baleset, nyaralás, kórház, erőszak, áldozat... Nem részletezem. Mindezek között, pedig MINDIG ott volt ISTEN. Akkor adott bölcsességet amikor híján voltunk, akkor kaptunk ésszel fel nem fogható békességet, amikor nem is vártuk, és tudtuk, habár nem mindig értettük, hogy mindez a javunkat szolgálja. Így történt ez az itthon tanítással is.

Hogy kerültem én ide?  ... és most, hogyan tovább?

Áprilisban már majdnem feladtuk, hogy itthon tanítsunk, amikor az események hirtelen újabb fordulatot vettek, és nemhogy nem tanítunk itthon, de lesz még egy plusz gyerekünk is. A másodikos unokaöcsém is csatlakozott hozzánk. Újabb kihívás.

Okulva a tavalyi kezdeti nehézségekből, mi már neki gyürkőztünk a tanévnek. Nem azért mert én ennyire gonosz vagyok, és sajnálom a gyerekektől az utolsó szabad hetüket, de múlt évben egy hónapig tartott míg valamennyire belezökkentünk a tanulásba, ezt, ha van rá mód, nagyon nem szeretném megismételni.
A stratégia mintha beválna. Egyszerűen élvezem, hogy mind a 3 fiú tanulni akar. Alsóban ez még normális, de egy hetedikestől, már merőben szokatlan. ;)

Kabóca (a 7.-esem) pénteken nem jött el a nagyszülőkhöz, ami nálunk mindig a várva várt esemény, mivel,  és ez lehet hihetetlenül hangzik , TANULNI akart. Újra el akarta olvasni a földrajz könyvéből az első fejezeteket. Aztán magától nekilátott kitölteni a munkafüzetet. Meghallgatta a Fizikából 5-ös DVD-t, és talán még angolozott egy keveset. Csak úgy. Mert érdekeli, mert kíváncsi. Ez a kíváncsiság pedig ott bujkál minden gyerekben, csak az iskolák, vagy néha mi szülők (saját tapasztalat) elvesszük a kedvüket a tanulástól.

A világ színes és érdekes


Hálás vagyok Istennek, hogy van rá lehetőségem és megtehetem, hogy a tanulás ne kötelesség, hanem inkább öröm legyen a gyermekeim számára. Ezt azért könnyebb leírni, mint megvalósítani... tenném hozzá.

A TANULSÁG:
  1. Számomra az, hogy jó előre gondolkodni. Már júniusban, a tanév végén beszereztem néhány tankönyvet, amiket most olvasgatnak.
  2. Jó egy-két héttel hamarabb elkezdeni a tanulást, mert engem sem nyomaszt még semmilyen határidő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése