2015. szeptember 25., péntek

Orvosoljuk a problémád

Szeretem azt a Mátyás királyról szóló mesét, amikor a király felteszi a kérdést vendégeinek, hogy melyik foglalkozásból van a legtöbb. A bolond szerint orvosból. Mátyás, majdnem megbotoztatja ezért a válaszért, mire a bolond elkezd óbégatni és fetrengeni a fájdalomtól. Amíg a szolgák gyorsan orvos után szaladnak, addig a jelenlevő urak mind egy-egy orvosi tanáccsal látja el a királyt, hogy hogyan lehetne enyhíteni a szerencsétlen ember fájdalmán...

Sokan,sőt, meg merem kockáztatni, mindannyian nagyon szeretünk tanácsot adni. Nem rég olvastam egy anyuka elkeseredett kitörését a tizenévesével kapcsolatban. Annyira ismerősen csengtek a mondatai. Szinte láttam az anyát, és az egy évvel ezelőtti önmagam, túlterhelve, fáradtan, tele feszültségekkel... Sokan próbálták orvosolni az esetet jól, rosszul.


Fantasztikus amikor az ember keres valamit a neten és megtalálja rá a választ, mert hát szeretünk segíteni másokon. Néha mégis túl sok a jóból. És most komolyan a ra gondolok. Amikor azt látjuk,hogy mindenki pompásan megoldja a problémá(ima)t, csak én vagyok béna, kétbalkezes. Miért tudja Kovács Marcsi, hogy hogyan kell a tizenévesekkel bánni, pedig elvált, és 2 munkahelyen dolgozik váltott műszakban a 3 gyereke mellett, én meg 2-vel sem tudok mit kezdeni itthon, egy szerető férj mellett? Úgy tűnik itt mindenki többet tud nálam csak én születtem lúzernek.



A minap a szomszéd, Mrs. Patent, is ellátott néhány kéretlen jó tanáccsal, hogy hogyan kellene a kertünket rendben tartani, és a gyermekeimet nevelni. Rögtön jó példával állt elő, miszerint az ő fia, Mr. Pedáns, igen rendszerető; akit rögtön exkuzált is, hogy csak azért végzi ő a fia helyett a kerti munkát, mert Mr. Pedáns a 3. diplomáját próbálja megszerezni és szegény gyereknek nincs ideje a kerttel foglalkozni. De vajon én mivel tölthetem itthon az időmet? Nem is érti, nem jut napi fél órám a kertre? A válaszom: Nem. Engem nem kapcsol ki a kertészkedés. Szerintem jó, hogy tele van a kert gazzal gyógynövényekkel. Ja, és ha nem tetszik, szívesen elfogadok segítséget. Gondolom ezt azért nem ajánlotta fel, mert tudja, hogy én nem dolgozom, (=tehát semmit nem csinálok) csak az állam tart el az ő adójából (Ami azt a látszatot keltheti egy ismeretlen szemlélőben, hogy Mrs Patent valamilyen humán diplomával rendelkezik; a fejszámolás mindenesetre nem lehet erőssége).
Sajnos nem igazán jutottam szóhoz, de amúgy sem érhettem volna fel Mrs. Patent tökéletességéhez! Talán jobb is így.   Sóhaj.

Hát ezek azok a tanácsok, amik csak extra terheket tesznek ránk. Lelkiismeretfurdalásunk lesz, és keressük magunkban a hibát.
Ezzel szemben Isten soha nem kárhoztat! "Ki vádolhatja azokat az embereket, akiket Isten kiválasztott? Senki! Isten felmentette őket minden vád alól! Akkor ki ítélhetné el őket, Talán a Krisztus Jézus? Hiszen ő nem csak meghalt, de fel is támadt értünk!..." (Róma 8:33,34 Egyszerű fordítás)


Nem kell elhinnünk azt a hazugságot, hogy másoknak mindig sikerül, csak nekem nem. De, ha mégis igaz, hogy vannak akik képesek, mi meg csak szerencsétlenkedünk akkor sem kell bepánikolni, önmarcangolásba , vagy mély depresszióba süllyedni. Nekünk legalább van okunk Istenhez könyörögni. "Legszívesebben azért az én erőtlenségemmel dicsekszem, hogy Krisztus ereje lakozzék bennem." (2.Korintus 12:9 Károli rev.) Őszintén szólva nekem Pál hozzáállása sokkal jobban tetszik. Van mit tanulnunk a férfiaktól. :)


5 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm, néha kibuggyan belőlem.
      Megnéztem a blogjaidat. A szappanos különösen gyönyörű.

      Törlés
  2. Szívesen olvasom az írásaidat. Nagyon átéreztem a gondolataidat.Szerintem a legtöbb kéretlen jó tanácsadó egyfajta saját űrt próbál kitölteni, amiben a saját jó érzéseit, esetleg érvényesülését keresi. Gyakran rejtett ítélkezés, és önnön hibáinak takargatása áll a háttérben. A lényeg úgyis az, amit idéztél az igében. A Szívek Vizsgálója (Jer. 17) mindent lát, de sosem vádol (ezt megteszi más), inkább csak vezet, elől megy, hogy tudjuk kités hogyan kell követni. (Rendezett, vagy gyógygyomos kerttel is!!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szabina, köszönöm a megerősítést. Nagyszerű Istenünk van!

      Törlés